söndag 22 februari 2009

Idag hyllar jag...



...bröllop!



Det har varit liv och rörelse här på Östangård denna vecka! Mostrar och svågrar och barn har träffats för att planera, filosofera och organisera. I allt vimmel hörde jag till min lycka att det vankas bröllop på gården i sommar. Mitt arma jag går ju igång direkt på det där med bröllop! Nu tänker du att det är väl inte så unikt med kvinnfolk som gillar bröllop, men det är inte det där tjafset med klänningar och frisyrer som tilltalar mig mest. Det som fascinerar mig är tal och telegram. Gick genast ut på nätet och hittade några halvtråkiga färdiga bröllopstelegram:


När Annalisa och Yngve i brudsäng träder, håller inga två tums bräder. Hälsningar/ Brägår´n


Om ni hör nåt i luften som surrar,så är det min mage som kurrar. När serveras maten?/ Svärfar


Bruden har ett-Vi har 18! / Golfklubben


Grattis till vigseln ditt jävla as- Hoppas era drömmar går i kras./ Fru nummer ett


En helt underbar känsla det är- jag om någon vet hur det är att vara kär..!/ LillBabs


Själv bjuder jag här på ett eget schlagertelegram som jag själv snickrade ihop till ett bröllop:


DET BÖRJAR VERKA KÄRLEK BANNE MIG!!!
Du är CRAZY IN LOVE och MITT I ETT ÄVENTYR,
ÄR DE DET HÄR DU KALLAR KÄRLEK?
ja, Brudgummen verkar ge dig dig BRA VIBRATIONER,
och visst är han YEAH YEAH- WOW WOW!
Du har LYSSNAT TILL DITT HJÄRTA
och nu är du FÅNGAD I EN DRÖM.
men- trots att KÄRLEKEN ÄR DET VACKRASTE så var medveten om
att i en DING DING VÄRLD som den här
kan det alltid bli VÄRRE FRAMÅT NATTEN,
då när MORGONSTJÄRNAN BRINNER
men även om DET ibland GÖR ONT…
så tänk på att I MORGON ÄR EN ANNAN DAG
DET SVÄR VI PÅ till 100 %!
KÄRLEKEN ÄR EVIG när NI är tillsammans, NEVER LET IT GO


Färdigkåserat för idag! Blir evigt tacksam för alla roliga kommentarer och inlägg. Visst har ni väl lite kul bröllopstal och telegram att bidra med??

Väl mött!
Moster

Inga kommentarer: